zaterdag 3 mei 2014

Femke's mooiste?

Op deze blog vindt u geen schaarsgeklede foto's van de auteur, als u dat vermoeden had na het lezen van de titel. Een vriendin van me vroeg me te vertellen over de kunstwerken die me het meest beroerd hebben. Zij voert onderzoek naar het Stendhalsyndroom, een grote gevoeligheid aan kunst. Zo van zweten, met open mond staren, je verbonden voelen met de artiest, waterige oogjes krijgen tot flauwvallen en wanen. Die laatste twee symptomen heb ik nog niet mogen ervaren...
 Aanvankelijk begon ik te schrijven voor haar project. Mijn Stendhalsyndroom uit zich echter in het compulsief willen delen van de mooie ervaringen. Vandaar deze blog. Mijn eerste beauty is Zurbarán, de Spaanse barokschilder. Begin alvast te zweten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten